Gemeenschappelijke regelingen

Regionaal Serviceteam Jeugd IJsselland

Vestigingsplaats

Zwolle

Rechtsvorm

Gemeenschappelijke regeling

Betrokken partijen

Dalfsen, Deventer, Hardenberg, Kampen, Olst-Wijhe, Ommen, Raalte, Staphorst, Steenwijkerland, Zwartewaterland en Zwolle

Bestuurlijk belang

Deelname in het algemeen bestuur

Bijdrage aan de gemeentelijke doelstellingen

De elf aangesloten gemeenten hebben bij het RSJ IJsselland in het kader van de specialistische jeugdhulp de volgende onderwerpen als opdracht belegd:
- de inkoop
- het contractmanagement en het contractbeheer
- de monitoring
- de uitvoering van regionale thema's
Haar verantwoordelijkheid is het in kaart brengen van wat  nodig is om bovengenoemde taken op voldoende professioneel niveau uit te voeren.

Website

www.rsj-ijsselland.nl/

Bedragen x € 1.000

 Vermogen op 1 januari

Vermogen op 31 december

Eigen vermogen

Vreemd vermogen

716

518

Resultaat boekjaar

Financiele bijdrage van gemeente

222

Risico's, kansen en ontwikkelingen

De gemeenschappelijke regeling (GR) Regionaal Serviceteam Jeugd IJsselland heeft geen weerstandsvermogen. Een nadelig of voordelig exploitatieresultaat komt voor rekening van de deelnemende gemeenten.
Het RSJ is een kleine organisatie met een grote opdracht. In de afgelopen jaren is gebleken dat de organisatie met name op het gebied van bedrijfsvoering kwetsbaar is en blijft. In dat kader heeft het bestuur van het RSJ eind 2024 een richtinggevend besluit genomen om een fusie met de GGD te verkennen in het eerste kwartaal van 2025. 7 oktober 2025 heeft de raad besloten het college toestemming te verlenen in te stemmen met opheffing van de bedrijfsvoeringsorganisatie RSJ en in te stemmen met het samengaan met de GGD IJsselland. Beoogde inwerkingtreding is 1-1-2026.

Bron

Jaarverslag 2024 / Begroting 2026

Deze pagina is gebouwd op 11/12/2025 12:03:03 met de export van 11/12/2025 11:59:17